Dzień Otwarty SE
24 maja odbędzie się Dzień Otwarty Szkoły Edukacji PAFW i UW. Przyszli nauczyciele języka polskiego i matematyki będą mogli przekonać się na czym polega nauka w SE. Przygotowano otwarte wykłady i warsztaty m.in. o fake newsach, sprawiedliwych nauczycielach i interwencjach w rozbrykanej klasie. Wstęp na wszystkie zajęcia jest wolny.
Dzień Otwarty potrwa od godz. 15.00 do 19.00. Zajęcia odbędą się w siedzibie SE w Centrum Nowych Technologii UW (Warszawa, ul. Banacha 2c).
Oprócz wykładów i warsztatów przez cały dzień na specjalnie przygotowanych stoiskach prezentowane będą wybrane przedmioty, prowadzone w Szkole Edukacji: geografia społeczna szkoły, sztuka nauczania dla polonistów, sztuka nauczania dla matematyków, nauczyciel jako wychowawca.
Kadra i studenci SE opowiedzą o tym, na czym polegają praktyki, a w punkcie informacyjnym można będzie dowiedzieć się więcej o toku studiów, zasadach rekrutacji, stypendiach, akademikach czy wsparciu dla absolwentów.
Wykłady otwarte | Warsztaty | Poznaj nasze przedmioty | ||
15.00-16.00 | Jak być skutecznym i szczęśliwym polonistą – wykład prof. Witolda Bobińskiego | 15.00-16.00 | Zadania w kawałkach | Specjalnie przygotowane stoiska, gdzie na kandydatów czekać będą studenci i kadra SE
|
Małe interwencje w rozbrykanej klasie | ||||
Analiza teledysku | ||||
16.00-17.00 | Sekretne życie matematyczne zwykłych przedmiotów –wykład Marcina Karpińskiego | 16.00-17.00 | Matematyka szkolna – można ją polubić! | |
Fake news | ||||
Jak uczyć argumentowania? | ||||
17.00-18.00 | O sprawiedliwych nauczycielach – wykład Aleksandra Pawlickiego | 17.00-18.00 | Fake news | |
Zadania w kawałkach | ||||
Powtórka na życzenie |
Opisy warsztatów
- Jak uczyć argumentowania?
Na warsztacie przećwiczymy jak rozwijać umiejętności argumentacji dobrze się przy tym bawiąc.
- Zadania w kawałkach
Technika pracy zespołowej, która angażuje wszystkich uczniów i gwarantuje aktywny udział w lekcji każdego z nich, a jednocześnie pozwala wspólnie rozwiązywać złożone zadania z matematyki.
- Małe interwencje w rozbrykanej klasie
Okazja do analizy tego, co wpływa na kłopoty z dyscypliną w klasie i praca z kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają przywrócić ład.
- Analiza teledysku
Codziennie oglądamy krótkie formy filmowe – reklamy, teledyski, kampanie społeczne. Co się stanie, jeśli jednemu z nich przyjrzymy się bliżej? Czy można napisać wypowiedź argumentacyjną w oparciu o teledysk? Do której lektury szkolnej może stanowić współczesny kontekst?
- Matematyka szkolna – można ją polubić!
Kilka sposobów ćwiczenia metod nauczania matematyki. Wykładowcy wspólnie z uczestnikami będą pracować nad przygotowanymi przez nas problemami matematycznymi. Metodyczna tematyka warsztatu skupia się wokół: organizowania pracy zespołowej uczniów i sposobów monitorowania pracy przez nauczyciela; umiejętności czytania i analizowania uczniowskich rozwiązań zadań.
- Fake news
Warsztaty poświęcone szybkim metodom weryfikacji wiadomości w internecie. Kilka słów o umiejętnościach nastolatków i metodach pracy na lekcjach języka polskiego i nie tylko.
31 maja – zakończenie przyjmowania zgłoszeń
12 i 19 czerwca – rozmowy kwalifikacyjne
23 czerwca – ogłoszenie wyników
30 czerwca – zakończenie przyjmowania wniosków stypendialnych